Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 20. september 2011

Citron og Mascarponekage


Det er en dejlig frisk og luftig kage. Man kan selvfølgelig bruge frostingen imellem lagene også....jeg er bare meget glad for Mascarpone.....

225 gr smør
400 gr sukker
4 æg
350 gr mel
1 tsk bagepulver
1,8 dl mælk
0,6 dl citronsaft
2 tsk revet citronskal

Pisk sukkeret luftigt og tilsæt sukkeret lidt efter lidt.
Tilsæt æggene et ad gangen mens der piskes grundigt imellem hver.
Bland mel og bage pulver i en skål og mælk, citronsaft og skal i en anden og bland det skiftevis i dejen over fire omgange.

Fordel dejen i 2 eller 3 springforme og bag ved 180 grader i ca. 20 min.

Mascarponecreme:
115 gr Mascarpone
2½ spsk smør
160 gr flormelis
2 tsk citronsaft
Revet skal af ½ citron
2,4 dl piskefløde

Pisk Mascarpone og smør godt sammen. Tilsæt flormelis og pisk grundigt sammen. Tilsæt citronsaft og skal.

Pisk fløde til skum og vend skummet i cremen.

Frosting:
340 gr smør og 2 spsk smør
385 gr flormelis
Lidt salt
Vanilje efter smag
2 spsk piskefløde

Pisk smørret grundigt og tilsæt flormelis og pisk.
Tilsæt vanilje, salt og fortsæt med at pisk.
Tilsæt fløde og pisk ved høj hastighed indtil blanding er luftig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar