Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 5. juni 2012

Rigtige piger ved hvad de vil have...og de vil have Star Wars kager

Endelig skulle jeg lave kage til en pigefødselsdag.......nu er hun jo bare så skønt indrettet at hun er helt vild med Star Wars....særligt Yoda. Som gammel Star Wars fan, så kunne jeg jo kun støtte op om projektet. Eller troldefesten, som hendes klasselærer have sagt, da hun delte invitationerne ud i klassen. Ja ja man kan jo ikke vide det hele :)

Der skulle laves kage til familiefesten og til venindefesten dagen efter.



Cupcakes er disse og frostingen er derfra også.

Den store kage er lavet af mandelbunde med et lag jordbærcreme og et med nougatcreme.

Mandelbunde:
Denne opskrift giver to bunde.

100 gr æggeblommer
65 gr sukker
100 gr hvedemel
1 tsk bagepulver
50 gr mandelmel
200 æggehvider

Pisk blommer og sukker grundigt sammen. Bland mel, bagepulver og mandelmel i en anden skål og vende det æggeblandingen.

Pisk hviderne helt stive og vend dem forsigtigt i dejen indtil den er ensartet.

Et godt tip er at tage et par skefulde hvider først og røre godt i dejen. Så bliver det nemmere at vende resten i.

Fordel dejen i to forme eller i en springform. Bag dem ved 190 grader i ca. 30 - 35 minutter og lad dem afkøles helt.

Nougatcreme:
400 - 500 gr nougat
1/2 L piskefløde.

Lad nougaten smelte i fløden over et vandbad. Sæt den på køl - gerne natten over, men mindst et par timer, indtil den er helt gennemkold. Pisk den så langsomt op. Pas på ikke at overpiske, så klumper den.

Til hendes venindefødselsdag fik hun denne:

Det er min klassiske chokoladekage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar