Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

lørdag den 9. februar 2013

One Direction...... endnu et år er gået

Vores store dreng er ved at blive meget stor....nærmere 6 år.
Det vi syntes er helt fantastisk nu.... er One Direction.....derfor skulle han jo også have en kage med dem på og holde diskofest med stopdans og skattejagt i musikkens tegn.


Han er ikke så vild med chokoladekage, så vi vi blev enige om at det skulle være en helt almindelig vaniljekage. Denne opskrift er en god klassisk kage til fødselsdage.
Opskriften her er til en almindelig form, ca. 25 i diamenter. Til en bradepande eller fx. et lasagnefad har jeg dobblet den op.

Klassisk vaniljefødselsdagskage:

230 gr smør
400 gr sukker
4 æg
400 gr mel
2,5 dl mælk (kærnemælk eller almindelig)
1,8 tsk Natron
1 tsk vaniljepulver

Pisk smør og sukker sammen til det bliver lyst og luftigt.
Tilsæt æggene et ad gangen og pisk godt imellem hver.
Bland mel, Natron og vaniljepulver sammen i en skål. Held skiftevis mælk og mel i blandingen over et par gange og bland godt efter hver gang.

Held over i den ønskede form og bag i en opvarmet ovn på 180 grader i ca. 25 min. Husk at tjekke at kagen er færdig med en tandstik eller strikkepind.
Er kagen dobbelt så stor skal den have ca. 1 time, måske mere ved 170 grader.

Kagen er smurt op med en klassisk smørcreme. Denne er let og luftig og nem at arbejde med.

350 gr blødt smør
390 gr flormelis
1 vaniljestang
2 spsk. piskefløde eller mælk

Pisk smør og flormelis sammen, tilsæt vanilje og tilsidst fløden. Pisk den godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar